Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Esitelmä: Mitä tekoäly on – ja mitä se ei ole

17. syyskuuta klo 18:00

Tekoäly on enenevässä määrin tulossa osaksi meidän kaikkien arkea, osin näkyvänä ja osin niin, että emme sitä edes huomaa. Tämän vuoksi onkin tärkeää, että me kaikki – iästä, koulutuksesta tai ammatista riippumatta – saamme luotettavaa ja selkeää tietoa tästä kehittyvästä alueesta.

Esitelmä tarjoaa tekoälyyn kattavan katsauksen, joka avaa aihetta niin vasta-alkajille kuin asiaan aiemmin perehtyneillekin. Kun tieto tekoälyn perusteista kasvaa, kasvaa myös ymmärrys sen todellisista mahdollisuuksista ja rajoituksista hälventäen turhaa mystiikkaa ja virheellisiä käsityksiä tekoälystä.

Esitelmä ei jätä ketään ulkopuolelle, vaan se käsittelee tekoälyä yhteisenä intressinä. Tekoäly tarjoaa valtavia mahdollisuuksia ja samalla nostaa merkittäviä riskejä, joita emme vielä täysin hahmota. Siksi onkin viisasta pysyä ajan tasalla tekoälyn kehityksessä sekä valmistautua sen tuomiin haasteisiin ja mahdollisuuksiin.

Tekoäly on joka tapauksessa tulossa rytinällä ja voittajia ovat ne, jotka osaavat varautua siihen niin hyvässä kuin pahassa.

Tervetuloa mukaan kuuntelemaan, kysymään ja keskustelemaan!

Asiasta alustaa tekoälyyn perehtynyt kirkkonummelainen Eino Uikkanen.

Esityksen materiaali ja paljon muuta tekoälystä: https://www.einouikkanen.fi/AI/
Eino on luvannut myös vastata sähköpostikysymyksiin: [email protected]i

Tiedot

Päivämäärä: